Anmeld skade
Mine ting, mit hus eller mit hjem
Ring til skadehjælp 70 13 10 70
Spørgsmål og svar
Spørgsmål og svar om skader på hus
Indbo er typisk alle de ting, som falder ud, hvis du vender dit hus på hovedet. Det kan derfor være en god guideline at have det in mente ved anmeldelse af en skade.
Nogle genstande kan dækkes på både Indbo og Hus – det kan typisk være hvidevarer. Udendørslamper og postkasser hører til Husforsikringen medmindre du bor til leje.
En akut opstået situation, hvor en reparation her og nu kan være nødvendig, er OK at igangsætte. Vi gør dog opmærksom på, at vi har nogle rigtig gode samarbejdspartnere, som giver os nogle fordelagtige priser, som også kommer medlemmet til gode, hvorfor det i de fleste tilfælde kan betale sig at vente med igangsætningen af en reparation, hvis ikke den er akut.
Kan vi reparere en skade billigere gennem vores samarbejdspartner, vil det være dén pris, vi kan yde dækning for.
Du behøver ikke at anmelde skaden lige med det samme. Men jo før du anmelder skaden, jo hurtigere kan vi begynde at behandle den og give dig et svar.
Du kan anmelde din skade online her
Når vi har modtaget din anmeldelse, får du en mail fra os om det videre forløb.
Når vi har modtaget din anmeldelse, kontakter vi dig typisk på mail eller telefon for at aftale det videre forløb. Det kan også være en samarbejdspartner, der kontakter dig.
Har vi sat en GF Håndværker på din sag, vil du kunne følge din sag via en mail vi sender til dig – den kommer fra Scalepoint.
Finder du ikke svar her, er du altid velkommen til at ringe til os.
Spørgsmål og svar om skader på indbo
Hvis det er akut, kan det være ok, at en reparation igangsættes. Vi gør dog opmærksom på, at vi har nogle rigtig gode samarbejdspartnere, der også giver os nogle fordelagtige priser, som også kommer medlemmet til gode.
Kunne GF Forsikring have udbedret skaden billigere, vil det være den pris som det havde kostet GF Forsikring at udbedre, som kan udbetales i erstatning.
Du behøver ikke at anmelde skaden lige med det samme. Men jo før du anmelder skaden, jo hurtigere kan vi begynde at behandle den og give dig et svar.
Du kan anmelde din skade online her
Når vi har modtaget din anmeldelse, får du en mail fra os om det videre forløb.
Når vi har modtaget din anmeldelse, kontakter vi dig typisk på mail eller telefon for at aftale din erstatning. Det kan også være en samarbejdspartner, der kontakter dig.
Du kan i øjeblikket kun følge din skade ved at ringe til os.
Spørgsmål og svar om skader på køretøjer
Ja, hvis du har kaskoforsikring på din bil, kan du aftale tid med et værksted (se her, hvilke værksteder, vi samarbejder med). Husk at oplyse værkstedet om, at du er forsikret ved os.
Værkstedet kontakter herefter en taksator fra Taksatorringen, som opgør skaden på din bil.
Det kan du i øjeblikket kun ved at ringe til os.
Hvis vi mangler yderligere oplysninger fra dig, vil vi kontakte dig telefonisk. Vi ringer ikke altid.
Hvis vi har behov for at tale med dig, efter du har anlagt din skade, kan der godt gå lidt tid, før vi ringer, afhængig af travlheden i GF Skadehjælp. Der kan også være længere behandlingstid, hvis det er en skade på modparts køretøj, eller hvis politiet er involveret.
Når der er nyt i din skade, vil vi kontakte dig enten pr. telefon eller mail/e-boks.
Når du modtager en opkrævning på din selvrisiko, har du mulighed for at lave en afdragsordning med os eller udskyde betalingen, hvis du ikke har mulighed for at betale det hele på én gang.
Der bliver pålagt et opkrævningsgebyr på 30 kr. pr. gang, hvis du vælger at lave en afdragsordning hos os.
Du er velkommen til at kontakte os på tlf. 72 24 42 50 eller på mail: bilskade@gfforsikring.dk, for at høre nærmere om det.
Du skal ikke udfylde en skadesanmeldelse, hvis du har en glasskade på din bil. Du skal blot book tid på et værksted/autoglarmester, så klarer de resten for dig. Husk at oplyse værkstedet, at du er forsikret i GF.
Hvis du vil se hvilke autoglarmestre, vi har samarbejde med, kan du klikke på dette link
Du behøver ikke at anmelde skaden lige med det samme. Jo før du anmelder skaden, jo hurtigere kan vi begynde at behandle den og give dig et svar.
Du kan anmelde din skade online her
Når vi har modtaget din anmeldelse, får du en mail fra os om det videre forløb.
Inden afrejse. Medbring Rødt kort (download app) og en international anmeldelsesblanket.
for anmeldelsesblanket se Når udenlandsk motorkøretøj er involveret i uheld - se hvad du skal gøre - DFIM
Hvis uheldet sker. Det er altid vigtigt, at få flest mulige oplysninger om modparten. Tag gerne billeder af modpartens forsikringspapirer, det grønne kort og modpartens ID (pas eller kørekort) samt billeder af begge biler og deres skader. Hvis der er vidner, så sikre dig disses navne og kontaktoplysninger (telefonnummer og evt. mailadresse). Udfyld den internationale anmeldelsesblanket eller lav andet dokument med skitse og forklaring, som underskrives af begge parter.
Spørgsmål og svar om skader ved ulykker
Hvis du kommer til skade på din ferie i udlandet og har brug for hjælp, mens du er ude på feriestedet, skal du ringe og anmelde skaden til din rejseforsikring, ved at kontakte SOS Alarmcentral på tlf. 70 21 80 80.
Du kan sagtens vente med at lave en anmeldelse af din skade til ulykkesforsikringen, til du er kommet hjem.
Du kan anmelde skaden i op til 3 år fra den er sket. Det er dog vigtigt at du kan huske datoen og tidspunktet for, hvornår skaden er sket. Men jo før du anmelder skaden, jo hurtigere kan vi behandle din anmeldelse og give dig et svar.
Når vi har modtaget din anmeldelse, får du enten en mail eller brev i e-Boks fra os, hvor du kan læse om det videre forløb.
Hvis den anmeldte skade er dækket af din forsikring, dækker vi fysioterapeut og kiropraktor fra tidspunktet, hvor skaden er sket.
I tilfælde af tandskade, så dækker GF tandbehandlingen, hvis vi forud for påbegyndt behandling, har godkendt behandlingsmåden og udgiften hertil ud fra bl.a. en tanderklæring udfyldt af din tandlæge.
Vi dækker som udgangspunkt altid akut behandling, forudsat at dine tænder forud for skaden ikke er svækket af fx sygdom (caries) eller den måde skaden er sket på gør, at skaden ikke er dækket på forsikringen.
Spørgsmål og svar om skader på rejser
Hvis du har brug for hjælp, imens du er ude og rejse, skal du ringe direkte til SOS Alarmcentral på tlf. 70 21 80 80.
Selve anmeldelsen af skaden til rejseforsikringen kan vente til du kommer hjem.