I GF er vi fælles om vores forsikring.
Derved opnår vi sammen en fair pris gennem lav risiko og ærlige anmeldelser.
Tak fordi du bidrager til fortsat gode priser og overskudsdeling.

Anmeld skade

Ring til skadehjælp 70 13 10 70

Få hjælp, hvis du har et akut behov udenfor vores normale åbningstid

Få hjælp nu

Spørgsmål og svar

Indbo er typisk alle de ting, som falder ud, hvis du vender dit hus på hovedet. Det kan derfor være en god guideline at have det in mente ved anmeldelse af en skade.

Nogle genstande kan dækkes på både Indbo og Hus – det kan typisk være hvidevarer. Udendørslamper og postkasser hører til Husforsikringen medmindre du bor til leje.

En akut opstået situation, hvor en reparation her og nu kan være nødvendig, er OK at igangsætte. Vi gør dog opmærksom på, at vi har nogle rigtig gode samarbejdspartnere, som giver os nogle fordelagtige priser, som også kommer medlemmet til gode, hvorfor det i de fleste tilfælde kan betale sig at vente med igangsætningen af en reparation, hvis ikke den er akut.

Kan vi reparere en skade billigere gennem vores samarbejdspartner, vil det være dén pris, vi kan yde dækning for.

Du behøver ikke at anmelde skaden lige med det samme. Men jo før du anmelder skaden, jo hurtigere kan vi begynde at behandle den og give dig et svar.

Du kan anmelde din skade online her  

Når vi har modtaget din anmeldelse, får du en mail fra os om det videre forløb.

Hvis du har brug for hjælp uden for vores normale åbningstider, kan du finde et telefonnummer her: 

Når vi har modtaget din anmeldelse, kontakter vi dig typisk på mail eller telefon for at aftale det videre forløb. Det kan også være en samarbejdspartner, der kontakter dig.

Har vi sat en GF Håndværker på din sag, vil du kunne følge din sag via en mail vi sender til dig – den kommer fra Scalepoint.

Finder du ikke svar her, er du altid velkommen til at ringe til os.

Hvis det er akut, kan det være ok, at en reparation igangsættes. Vi gør dog opmærksom på, at vi har nogle rigtig gode samarbejdspartnere, der også giver os nogle fordelagtige priser, som også kommer medlemmet til gode.

Kunne GF Forsikring have udbedret skaden billigere, vil det være den pris som det havde kostet GF Forsikring at udbedre, som kan udbetales i erstatning.  

Du behøver ikke at anmelde skaden lige med det samme. Men jo før du anmelder skaden, jo hurtigere kan vi begynde at behandle den og give dig et svar.

Du kan anmelde din skade online her

Når vi har modtaget din anmeldelse, får du en mail fra os om det videre forløb.

Hvis du har brug for hjælp uden for vores normale åbningstider, kan du finde et telefonnummer her.

Når vi har modtaget din anmeldelse, kontakter vi dig typisk på mail eller telefon for at aftale din erstatning. Det kan også være en samarbejdspartner, der kontakter dig.

Du kan i øjeblikket kun følge din skade ved at ringe til os.

Du kan se din selvrisiko ved at logge ind på MitGF under Indboforsikring.

Ja, hvis du har kaskoforsikring på din bil, kan du aftale tid med et værksted (se her, hvilke værksteder, vi samarbejder med). Husk at oplyse værkstedet om, at du er forsikret ved os.

Værkstedet kontakter herefter en taksator fra Taksatorringen, som opgør skaden på din bil.

Det kan du i øjeblikket kun ved at ringe til os.

Hvis vi mangler yderligere oplysninger fra dig, vil vi kontakte dig telefonisk. Vi ringer ikke altid.

Hvis vi har behov for at tale med dig, efter du har anlagt din skade, kan der godt gå lidt tid, før vi ringer, afhængig af travlheden i GF Skadehjælp. Der kan også være længere behandlingstid, hvis det er en skade på modparts køretøj, eller hvis politiet er involveret.

Når der er nyt i din skade, vil vi kontakte dig enten pr. telefon eller mail/e-boks.

Når du modtager en opkrævning på din selvrisiko, har du mulighed for at lave en afdragsordning med os eller udskyde betalingen, hvis du ikke har mulighed for at betale det hele på én gang.

Der bliver pålagt et opkrævningsgebyr på 30 kr. pr. gang, hvis du vælger at lave en afdragsordning hos os.

Du er velkommen til at kontakte os på tlf. 72 24 42 50 eller på mail: bilskade@gfforsikring.dk, for at høre nærmere om det.

Det er altid en uvildig taksator som vurderer modpartens skade. Det er for at sikre sig, at det kun er den skade, som du har forvoldt, der bliver repareret.

Selvom du har haft en skade, vil du beholde dit nuværende præmietrin et år ekstra. Er du elitebilist hos os, vil du forsat beholde den status.

Du skal ikke udfylde en skadesanmeldelse, hvis du har en glasskade på din bil. Du skal blot book tid på et værksted/autoglarmester, så klarer de resten for dig. Husk at oplyse værkstedet, at du er forsikret i GF.

Hvis du vil se hvilke autoglarmestre, vi har samarbejde med, kan du klikke på dette link

Du behøver ikke at anmelde skaden lige med det samme. Jo før du anmelder skaden, jo hurtigere kan vi begynde at behandle den og give dig et svar.

Du kan anmelde din skade online her

Når vi har modtaget din anmeldelse, får du en mail fra os om det videre forløb.

Inden afrejse. Medbring Rødt kort (download app) og en international anmeldelsesblanket.
for anmeldelsesblanket se Når udenlandsk motorkøretøj er involveret i uheld - se hvad du skal gøre - DFIM

Hvis uheldet sker. Det er altid vigtigt, at få flest mulige oplysninger om modparten. Tag gerne billeder af modpartens forsikringspapirer, det grønne kort og modpartens ID (pas eller kørekort) samt billeder af begge biler og deres skader. Hvis der er vidner, så sikre dig disses navne og kontaktoplysninger (telefonnummer og evt. mailadresse). Udfyld den internationale anmeldelsesblanket eller lav andet dokument med skitse og forklaring, som underskrives af begge parter.

 

Inden du anmelder din skade, skal du have den dato, hvor skaden er sket, klar. Derudover skal du også have et ca. tidspunkt på døgnet for, hvornår skaden skete, samt hvor du befandt dig på det pågældende tidspunkt.

Nej. Dine briller er forsikret på din indboforsikring.

Hvis du har brug for hjælp i forbindelse med psykisk krise, kan du som medlem hos GF Forsikring kontakte SOS International på tlf. 38 48 96 02 døgnet rundt.

Hvis du kommer til skade på din ferie i udlandet og har brug for hjælp, mens du er ude på feriestedet, skal du ringe og anmelde skaden til din rejseforsikring, ved at kontakte SOS Alarmcentral på tlf. 70 21 80 80.

Du kan sagtens vente med at lave en anmeldelse af din skade til ulykkesforsikringen, til du er kommet hjem.

Du kan anmelde skaden i op til 3 år fra den er sket. Det er dog vigtigt at du kan huske datoen og tidspunktet for, hvornår skaden er sket. Men jo før du anmelder skaden, jo hurtigere kan vi behandle din anmeldelse og give dig et svar.

Du kan anmelde din skade her.

Når vi har modtaget din anmeldelse, får du enten en mail eller brev i e-Boks fra os, hvor du kan læse om det videre forløb.

Hvis den anmeldte skade er dækket af din forsikring, dækker vi fysioterapeut og kiropraktor fra tidspunktet, hvor skaden er sket.

I tilfælde af tandskade, så dækker GF tandbehandlingen, hvis vi forud for påbegyndt behandling, har godkendt behandlingsmåden og udgiften hertil ud fra bl.a. en tanderklæring udfyldt af din tandlæge.

Vi dækker som udgangspunkt altid akut behandling, forudsat at dine tænder forud for skaden ikke er svækket af fx sygdom (caries) eller den måde skaden er sket på gør, at skaden ikke er dækket på forsikringen.

Hvis det drejer sig om din personskade, kan du kontakte os på telefonnummer 7224 4310

Hvis det drejer sig om din tandskade, kan du kontakte os på telefonnummer 7224 4016

SOS International behandler skader, der er opstået på rejsen. Årsagen til dette er, at GF Forsikring har indgået en aftale med SOS International om, at de varetager behandlingen af alle rejseskader.

SOS er GF’s samarbejdspartner, som varetager behandling af rejseskader. SOS varetager rejseskaderne, fordi de er specialiserede i behandling af rejseskader og har kontaktlæger tilknyttet, som kan tage stilling til de stillede diagnoser.

Hvis du har brug for hjælp, imens du er ude og rejse, skal du ringe direkte til SOS Alarmcentral på tlf. 70 21 80 80.

Selve anmeldelsen af skaden til rejseforsikringen kan vente til du kommer hjem.

Når du anmelder sagen til SOS, skal du sende alle de kvitteringer og regninger med, som vedrører dit krav, så SOS kan hjælpe med at opgøre erstatningen.