Hvad er der sket skade på?
Spørgsmål og svar om skader på hus
Indbo er typisk alle de ting, som falder ud, hvis du vender dit hus på hovedet. Det kan derfor være en god guideline at have det in mente ved anmeldelse af en skade.
Nogle genstande kan dækkes på både Indbo og Hus – det kan typisk være hvidevarer. Udendørslamper og postkasser hører til Husforsikringen medmindre du bor til leje.
En akut opstået situation, hvor en reparation her og nu kan være nødvendig, er OK at igangsætte. Vi gør dog opmærksom på, at vi har nogle rigtig gode samarbejdspartnere, som giver os nogle fordelagtige priser, som også kommer medlemmet til gode, hvorfor det i de fleste tilfælde kan betale sig at vente med igangsætningen af en reparation, hvis ikke den er akut.
Kan vi reparere en skade billigere gennem vores samarbejdspartner, vil det være dén pris, vi kan yde dækning for.
Du behøver ikke at anmelde skaden lige med det samme. Men jo før du anmelder skaden, jo hurtigere kan vi begynde at behandle den og give dig et svar.
Du kan anmelde din skade online her
Når vi har modtaget din anmeldelse, får du en mail fra os om det videre forløb.
Når vi har modtaget din anmeldelse, kontakter vi dig typisk på mail eller telefon for at aftale det videre forløb. Det kan også være en samarbejdspartner, der kontakter dig.
Har vi sat en GF Håndværker på din sag, vil du kunne følge din sag via en mail vi sender til dig – den kommer fra Scalepoint.
Finder du ikke svar her, er du altid velkommen til at ringe til os.
Få hjælp nu
Har du akut brug for hjælp?
Har du akut brug for hjælp uden for vores normale åbningstid?
Det kan eksempelvis ved større brandskader.
Så har vi en række samarbejdspartnere, der sidder klar til at hjælpe dig.
Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål til din skade,
kan du kontakte os alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefon 72 24 43 33,
eller du kan sende en mail til os på hus@gfforsikring.dk.